Recenze z MusicalNetu.cz= muzikál Tři mušketýři

26. října 2007 v 16:19 | Ája |  Recenze jeho představení
Praha, 15. 4. 2006Tři mušketýři na souboji s d'Artagnanem ...

Tři mušketýři bojovali již po třistatřicátétřetí
V sobotu 15. dubna odpoledne se v Divadle Broadway konala slavnostní 333. repríza muzikálu Tři mušketýři spojená zároveň s oslavou Velikonoc. Premiéry tohoto díla se konaly 18. a 19. listopadu 2004. Zmíněný počet repríz je tedy z komerčního hlediska ... a po souboji s Královskou gardou jsou již přátelév rámci ČR v dnešní době nevídaným úspěchem, zejména uvážíme-li relativně velkou kapacitu Divadla Broadway.
Na 333. repríze se v sólových rolích představili Tomáš Beroun (d'Artagnan), Josef Vojtek (Athos), Lešek Semelka (Porthos), Juraj Bernáth (Aramis), Mylady využívá všechny, zvláště muže, ke svým temným cílůmTomáš Trapl (kardinál Richelieu), Monika Absolonová (Mylady de Winter), Pavel Vítek (král Ludvík XIII.), Petra Janů (královna Anna), Martin Skala (Rochefort), Ota Balage (Buckingham), Zuzana Norisová (Constance), Jakub Wehrenberg (Planchet), Zdeněk Dušek (Bonacieux) a Anna Lichtenbergová (chlapec).
Kardinál Richelieu (Tomáš Trapl) se musí smířit s vítězstvím MušketýrůPokud jde o výkony jednotlivých představitelů, musím rozhodně vyzdvihnout Tomáše Trapla. Za skvěle odzpívané i odehrané představení ho publikum odměnilo bouřlivým potleskem. Ač Tři mušketýři nejsou právě mým šálkem čaje, kardinál Richelieu v podání Tomáše Trapla za vidění určitě stojí. Po písničce Touha znát zazněl největší potlesk na d'Artagnan (T. Beroun) se zamiloval do Constance (Z. Norisová)otevřené scéně za celé odpoledne.
Dále diváci ocenili např. Petru Janů, Josefa Vojtka či Tomáše Berouna. Ač to neříkám ráda, u Tomáše Berouna mi ovace příliš na místě nepřipadaly. Jeho pěvecký výkon v roli d'Artagnana bych označila minimálně za diskutabilní, což je o to větší škoda, že jeho ztvárnění Juana Borgii v baletu Lucrezia Borgia, kde tento mladík debutoval, se mi velmi líbilo. Ale jak jsem zmínila, Mylady (M. Absolonová) svedla i Buckinghama (O. Balage) a lstí mu zabavila náhrdelník ...většina diváků v sále Divadla Broadway asi byla jiného názoru a s d'Artagnanem žádný problém neměla.
... aby nakonec za své hříchy pykalaCelé představení bylo pojaté v podstatě jako obyčejná repríza bez úprav typických pro speciální představení Divadla Broadway. Nicméně produkce nezapomněla na "výjimečnost" 333. reprízy upozornit na oficiálních webových stránkách. Pouze na závěr děkovačky předstoupil před diváky Athos Josef Vojtek a rozesmál je zprávou, že je pro každého u východu připravený dárek - barvená vajíčka producenta Lichtenberga. Samozřejmě od slepic, jak bylo zdůrazněno. Ale je pravdou, že všechna vajíčka obarvil pan producent osobně s pomocí dalších tří lidí noc před tímto představením.J. Vojtek
Dámy v první řadě byly také vyzvány, aby se otočily směrem k ostatním divákům, jelikož je čekala velikonoční výplata pomlázkou. O tu se postarali čtyři ze tří mušketýrů, tedy Athos Josef Vojtek, d'Artagnan Tomáš Beroun, Aramis Juraj Bernáth a Porthos Lešek Semelka. Král Ludvík XIII. (P. Vítek) vyplatil pomlázkou Královnu Annu (P. Janů)Ti poté své pomlázky hodili do publika, takže "vyvolení šťastlivci" mohli odejít domů s milým suvenýrem.
Aby to dámám a slečnám, které neseděly v první řadě, nebylo líto, byly velikonočně "odměněny" i ony mužskou částí personálu u východu z divadla, kde čekala i slíbená barvená vajíčka.
Fotografie Michal Škvor, text Alena K

1 člověk ohodnotil tento článek.